Zoektocht naar een huisgenoot

De zoektocht naar een huisgenoot is niet makkelijk je wordt geconfronteerd met verschillende gekken.
Zo had ik me aangemeld op verschillende kamer sites.
De reacties komen voornamelijk van mannen en op een of ander manier denken mannen dat ik op zoek ben naar een relatie i.p.v. een huisgenoot.

Ze beginnen meestal met:
Ik rustige man die houd van lange wandelingen en lekker knus op de bank.
Lekker samen uit eten en wie weet wat er van komt.
UUHM HALLLOO. Nee, dacht het dus niet ik ben op zoek naar een huisgenoot niet naar een partner. Anders had ik wel een advertentie neergezet op relatieplanet.nl
Die mails gaan dan ook linea reacta mijn prullenbak in!
In vele aanmeldingen staan ook maar een zin:
Ik wil graag morgen langskomen om naar de kamer te kijken.
UUHM PARDON. Moet je niet eerst een beetje over jezelf vertellen wie je bent, wat je doet en waarom je op zoek bent naar een kamer.
Er zijn zelf mensen die geen interesse in de kamer hadden maar wel even willen melden hoe ik het in me hoofd haal om dat bedrag te vragen voor de kamer. (En dan formuleer ik het nu nog netjes.)
Sorry, maar de kamer speelt niet alleen een rol! De locatie, faciliteiten etc. hebben daar ook veel mee te maken!
De mooiste vond ik toch wel:
Ik jonge man die houd van Hardcore House die er elke dag naar luistert en vaak met vrienden is.
UUHM. Nee, dacht het niet. Zie je het al voor je. Elke dag mensen over de vloer en die herrie.

Na lang afwachten had ik dan eindelijk een fatsoenlijk spontaan bericht. Uitgenodigd voor een gesprek voelde goed, leek me een hele nette aardige man. Maar wat kan een mens zich vergissen.De afspraak was om gezamenlijk het huishouden te doen en de boodschappen.
Nou de boodschappen hield hij niet in de gaten ik moest hem er op wijzen dat het weer tijd was om het een en ander in huis te halen. Hielp nooit mee met koken. Kon zo aanschuiven en dat terwijl hij altijd eerder thuis was dan mij.
En in de tijd dat hij hier heeft gewoond heeft hij een keer het huis gezogen.
Een paar keer afgewassen. (wat ik niet eens afwassen noem aangezien de helft nog smerig was.)
De douche was altijd smerig en dan moet je denken aan haren in het putje en tegen de muren, vieze potjes op de muur, smerige klodders tandpasta in de wasbak. (Zeker nooit gehoord van afspoelen.)

En een ongelooflijke lichaamsgeur die je meteen als je binnen kwam rook. Heb hem er toen op een gegeven moment op aangesproken maar dat was hem blijkbaar niet goed bevallen. Hij keek me aan met een schaapachtige blik alsof ik gestoord was. En drie weken later kwam hij helemaal niet meer naar beneden.
Nadat ik hem een week niet meer had gezien ben ik maar even aan gaan kloppen om te kijken of hij nog wel leefde.
‘ja hoor zit alleen een beetje met een cashflow probleem’
Dat is toch geen reden om boven te zitten je kunt gewoon beneden zitten.
‘ja maar ben ook op zoek naar een andere ruimte’
Ok maar wanneer wou je me dat dan melden want je zit wel met twee maanden opzeg termijn!
‘nou bij deze dan’
En vanaf dat moment heb ik hem amper gezien.
Daarna had hij nog het lef om te communiceren via sms en dat terwijl die boven zat. Omdat hij niet op het internet kwam.

‘heb ik niet betaald voor het internet ofzo’
Jawel, en er is ook gewoon internet Andre!
‘ik blijf de melding krijgen dat ik beperkt toegang heb tot internet’
Als je gewoon NORMAAL naar beneden was gekomen dan had ik je meteen kunnen laten zien dat er internet is.
En dan 5 minuten later in de hal staan met zijn laptop in zijn handen en dan nog denken dat ik hem ga helpen om half twaalf. Sorry, maar daar ben ik niet van gediend wat denk je nou wel je bent een volwassen kerel dus je kunt op een normale manier naar beneden komen om te vragen of er storing is. Ga maar naar je instellingen kijken van je lappie Weltrusten!
En dan op de dag dat hij eindelijk oprot nog doodleuk een praatje met me wil gaan houden. Hoe bedoel je gestoord.

In de tussen tijd was ik natuurlijk al druk op zoek naar iemand anders en dacht deze gevonden te hebben via een kennis.
De eerste ontmoeting was een fijne, zelfde leeftijd, een aantal gezamenlijke vrienden.
En allebei liefde voor heerlijk eten.
We hadden afgesproken dat er een contractje zou komen en dat ik vanaf januari weer een huisgenootje zou hebben.
Leuk ik keek er al naar uit niet zo een saaie piet, zelfde interesses. Dat zou wel goed komen, niet dus.
Liet hem half december weten dat ik eindelijk verlost was van mijn hoogst irritante huisgenoot en dat ik met hem een afspraak wou maken om de rest in orde te maken.
Hij was telefonisch erg slecht te bereiken en via de mail bijna geen reactie.
De afspraak maken ging al moeizaam en werd voor mij gevoel een beetje aan het lijntje gehouden maar door de drukke dagen kon ik er wel begrip voor hebben.
Tot dat het einde van december in zicht kwam en heb hem toen een mail gestuurd dat hij toch nu echt moet gaan reageren omdat ik anders verder moet gaan kijken.
Eindelijk zou die dan die avond langskomen.
Was weer heel gezellig en had er een goed gevoel bij. Totdat het contract moest worden getekend. Hij wou nog niet tekenen want hij had nog niemand voor zijn huidige kamer.
Nou dan moet je er maar snel achter aan gaan want het was de bedoeling dat je begin januari zou gaan verhuizen. Hij zou er achter aan gaan.
Wij verder gebabbeld tot hij me plotseling op me mond kust.
Ik duwde hem van me weg en draaide me gezicht weg. HUH???!!! Wat was dat nou??
‘vanaf het moment dat ik je zag vond ik je wel leuk’
Sorry maar ik ben niet op zoek naar een relatie maar een huisgenoot heb een hele nare relatie achter de rug en ben daar gewoon nog niet aan toe!
(op dat soort momenten ga je aan jezelf twijfelen, heb ik hem aanleiding gegeven om ofzo?)
Maar goed als dit niet tussen ons in zal staan dan hoop ik dat je nog steeds me huisgenoot zou willen worden. Daar had ie alle begrip voor.
Hij zou de volgende dag langskomen want dan zou die meer weten.
Volgende dag, nee hoor niet langskomen, bel hem op weer niet te bereiken. Had ik hem eindelijk aan de telefoon kon hij niet praten en zou me terug bellen.
Je raadt het al meneer reageerde niet op de mail niet via de telefoon.
Het was genoeg voor mij heb! Na twee weken flink aan het lijntje te zijn gehouden heb ik hem een korte mail gestuurd dat ik het niet meer zag zitten en dat ik verder zou gaan zoeken.

So the Search Continues.
Dan vraag je je af waar gaat het toch heen met de wereld met zulke onbeschofte idioten.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

